Countdown

woensdag 18 juli 2012

20. Dag 2: Dag van Wijchen - gezellig afzien 18/07/2012

Heel vroeg opgestaan vanochtend vanwege de 'verplichte' vroege start van 06.00 uur. Douchen om 03.30 en daarna ontbijten is een ervaring op zich. Om een lang verhaal kort te maken: dat ontbijt bestond uiteindelijk uit kop thee en in de rij voor de start een banaan. De rest van de door Cor en de keukenploeg samengestelde verplichte boterhammen met gebakken ei en spek volgden in de loop van de ochtend. Dit was tot nu toe de zwaarste start van deze week, wat ook voorspeld was door de ervaren Vierdaagsewandelaars.

Om 05.45 gescand worden en bejubeld door dronken studenten terwijl het nog niet eens helemaal licht is buiten - heel apart. Het duurde voor mij uren voor ik een beetje op stoom kwam, liep niet lekker, ik had spierpijn en zere voeten. En dan te bedenken dat we nog 39 km voor de boeg hadden; echt, ik kon wel janken. Gelukkig was er afleiding genoeg. Als je het nieuws vandaag een beetje gevolgd hebt, weet je dat het Roze Woensdag was. Er was zoveel te zien en de roze sfeer was ook geweldig.

Wat een feest weer vandaag. Ondanks de pijnlijke voeten, de vermoeidheid na weer een bijna slapeloze nacht op m'n stretcher, het vroege opstaan: het is hier echt geweldig. De toeschouwers en alle muziek slepen je er gewoon doorheen. Ik weet dat ik de finish kan halen vrijdag maar moet alleen mijn voeten nog even overtuigen.
We finishten rond 15.00 uur en konden even lekker in het zonnetje bijkomen. Daarna teruglopen naar de stalling, op zoek naar je fiets :


Morgen hoop ik een wat uitgebreider verslag van dag 3 te kunnen geven, vandaag was er niet al te veel tijd. Maar ik kan je wel vertellen: de Vierdaagse lopen is een unieke ervaring die je alleen kunt beleven als je er middenin zit en alle pijntjes zelf ervaart. In ieder geval zeer de moeite waard!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten