Countdown

zondag 8 juli 2012

17. Aftellen naar Nijmegen


 
Wat een gedoe is het om op zo'n kleine tablet een lap tekst te verwerken. Toch zal ik het voor elkaar krijgen omdat ik deze mee wil nemen naar Nijmegen, om daar de ervaringen en belevenissen tijdens de Vierdaagse vast te leggen.  Ik heb al begrepen dat er WIFI aanwezig is en zelfs ook nog een aantal computers - dus ik kan er nu helemaal niet meer onderuit natuurlijk. Al strompel ik met mijn tong op de knieën naar binnen 's middags - geen tijd om te rusten, er moet geschreven worden. Ik kan mijn geluk niet op. 
Nu zit ik nog comfortabel op de bank met een beker thee binnen handbereik. Vanaf 16 juli  waarschijnlijk op een luchtbedje in een geïmproviseerde slaapzaal (niet vergeten 1: goede maatjes worden met de cateringdames). Nu stap ik vanavond lekker in mijn eigen ruime douchekabine, over een week loop ik met mijn toilettasje richting de gemeenschappelijke doucheruimte. Op een doordeweekse werkdag word ik even voor 06.00 uur wakker van een relaxed muziekje van mijn ouwe trouwe Hema wekkerradio. Dinsdag 17 juli vermoed ik dat rond 04.00 uur bruut het licht van de slaapzaal aangaat, vergezeld van een opgewekt en kordaat GOEDEMORGEN. OPSTAAN ALLEMAAL!! (niet vergeten 2: oordoppen mee). En aangezien de zaal ingedeeld zal zijn in 30-40- en 50km zones, kan dat nog leuk worden. Ik heb begrepen dat die indeling noodzakelijk is, niet vanwege het geluidsvolume dat sommigen ’s nachts zouden produceren, maar i.v.m. de starttijden. De 50 km lopers moeten immers harder lopen als de anderen en starten dus ook eerder. Ik zit er precies tussenin en mag dus nog even blijven liggen. Hoop ik. Thuis zou ik na het opstaan vervolgens rustig de tijd nemen om in m' n eentje, relaxed wakker wordend, lekker te douchen, ontbijtje klaar te maken, boekje erbij. Nu mag ik mij verheugen op een snelle wasbeurt in de toiletruimte en een verzorgde eettafel waar 30 man in een half uur tijd mogen eten en tegelijkertijd een lunchpakketje moeten maken. Het lijkt me een belevenis op zich, wakker worden in Nijmegen.

2 opmerkingen:

  1. Bedankt voor je reactie op mijn blog! Wat leuk dat je voor het eerst gaat lopen! Ook nog nooit de Vierdaagse van dichtbij meegemaakt? Dan weet je niet wat je ziet, ik beloof het je!

    Heel veel succes, ik volg je blog!

    Pieter Jansen
    De Gladiool

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bea13 juli 2012 19:37

      Bedankt Pieter! Nee, ik heb het nog nooit eerder van dichtbij meegemaakt, helemaal nieuws voor me dus. Ik had gehoopt meer blogs te vinden die bijgehouden worden, leuk dat jij in ieder geval een prachtige site bij houdt, leest goed! Heel veel succes jij ook ! groetjes Bea

      Verwijderen